02 May 2008

14 sebab kenapa aku disini

dari kecil sampai besar aku tak pernah tahu hala tuju hidup aku dan selepas postmoterm dijalankan akhirnya aku dapat jawapannya.

14 sebab kenapa aku disini

1-aku mula kenal huruf dan nombor kat tadika ABIM (skang ni dah xdak dah tadika ni)

2-aku sekolah rendah kat SEK.JEJAWI

3-UPSR aku teruk so masuk skolah menengah yang lekeh dan sakai

4-PMR aku lagi teruk cukup cukup makan lepas masuk skolah TEKNIK

5-aku belajar PENGAJIAN KEJURUTERAAN AWAM kat skolah teknik

6-masa ni aku dapat nur dari ilahi SPM aku agak dasyat dan gempak dan result aku banyak A

7-lepas SPM aku masuk politeknik blajar ukur tanah tapi x sampai sebulan aku cabut sebab..

8-sebab aku dapat UiTM ARAU blajar diploma SAINS GEOMATIK

9-masa kat arau aku blajar semua tentang muka bumi,ukuran,pengiraan cakerawala,ukur untuk peta,matematik kejuruteraan,matematik untuk ukuran dan segala benda yang bagi otak aku injured

10-aku dapat cahaya dari setan....trus jadi pemalas nak belajar

11-part 4 aku isi borang quit sbb x tahan repeat banyak paper

12-aku jd penganggur sepenuh masa,time ni hari hari kena cuci telinga ngan family aku....kesian family aku..so aku muhasabah diri balik....dah banyak aku susahkan family aku rupanya

13-alhamdulillah aku dapat nur balik dari Allah s.w.t untuk aku teruskan balik belajar

14-syukur sebab aku rasa kat sinilah tempat sebenarnya aku patut tuju dari awal lg....alhamulillah aku trus skor dan skor


nota kecil: dekat mana pun kita belajar x kisah asalkan kita tahu apa sebenarnya tujuan kita kat situ..........

8 comments:

amscreamo said...

sebab ke 14.aku kenal ko sebagai sahabat.

Anonymous said...

Tuhan suka menguji org2 yang DIA sayang.

teruskan usaha

kau antara yang TERPILIH

peace

Saya muhammad iqbal said...

aku suka..
wakaka..

amscreamo said...

lukena tag.
TAG: Siapakah karakter Heroes kamu??

Unknown said...

mane ada org senang terus hidup senang?

Anonymous said...

ade
paris hilton:-)

Saya muhammad iqbal said...

mane de hidup paris senang??
senang duit je..
yg lain senang??

mapieceofart said...

uff... penah bergelar stud DSG UiTM arau yer kamuu... kakak aku kluaran dari situ... huhu...